Доброго дня! Мене звати ПЕТРО РАДЕЙ. Понад 15 років я займаюся написанням читабельних, грамотних і змістовних текстів, а також перекладами. Це моя робота, хобі та вектор розвитку.

Знання мов: англійська (C2), польська (C2), російська, українська. Освіта: Львівський національний університет ім. І.Франка. Факультет журналістики.

Маю багаторічний досвід у таких тематиках: фінанси, спорт, політика, наука, IT, фінтех, дизайн інтер’єру, маркетинг, криптовалюти, беттінг, гемблінг, трейдинг, будівництво, архітектура, нерухомість, торгівля, техніка, шоу-біз, одяг, взуття, освіта, культура, дизайн, медицина, туризм, дитячі товари, товари для дозвілля, подарунки, ювелірні вироби, авто, зоотовари, кіно та ін. Приклади власних текстів надаю під час особистого листування. Також моє портфоліо можна переглянути за цим лінком.

Тож, якщо Вам потрібен копірайтинг, рерайтинг, переклад чи редагування пишіть у Telegram або на email.

Hi! I am a skilled and experienced copywriter; my goal is to create readable, interesting, meaningful, literate and creative texts. I work efficiently, responsibly and adhere to deadlines.

Юзабіліті веб-сайту – які аспекти їй властиві?

Чи звертали ви іноді увагу на структуру ваших улюблених сайтів під час щоденного серфінгу в Інтернеті? Яка кількість часу вам знадобилася, щоб звикнути до їх макету, і які саме елементи платформи привернули вашу увагу настільки, що ви залишалися на них трохи довше? Ці характеристики веб-сайту, серед іншого, визначають те, що має назву юзабіліті.

Які ключові елементи юзабіліті?

Оптимальний варіант дизайну веб-сайту означає комфорт для його відвідувачів. Нижче ми розглянемо основні принципи, які є базовими при створенні зручного інтерфейсу для користувача платформи. 

Зручний інтерфейс

Що саме визначає те, чи можна вважати інтерфейс веб-сайту «дружнім» для користувача?Якщо говорити просто, то він характеризуватиметься, передусім, зручністю для відвідувача і усіма можливостями, які змушують користувачів вирішити залишитись на конкретній платформі.

Одним з ключових факторів, які визначають комфорт використання певного сайту, є те, з якою швидкістю завантажується веб-сторінка. Бажано, що не було жодних затримок (які можуть залежать від інтернет-можливостей відвідувача). В Інтернеті є мільйони платформ, між якими користувачі можуть безперешкодно переключатись. Повільне завантаження веб-сторінки – це фатальна річ для його швидкоплинного інтерфейсу.

Крім того, важливе значення має простий і інтуїтивно зрозумілий шаблон порталу, тобто такий, який би спрощував навігацію веб-сайтом. Найкраще користуватися перевіреними макетами, оскільки користувачі легко зорієнтуються у традиційній структурі веб-сайту, наприклад, з передбаченою кнопкою входу у верхньому правому куті екрана або розділом допомоги/FAQ у нижньому колонтитулі веб-сторінки.

Вдалий веб-сайт також ефективно розставлятиме пріоритети і не перевантажуватиме візуально, особливо коли йтиметься про такі ключові елементи, як графіка чи фото. На порталі мають бути чітко помітні кнопки, підходящі кольори, які добре поєднуються (зокрема, й ті, які читаються людиною з дальтонізмом), шрифти правильних розмірів, які виділятимуться на фоні.

Гарний договір – це ще не все

Які ще елементи має хороша юзабіліті? Щоб адаптуватись до змін, які постійно відбуваються в е-комерції та інших галузях, треба також брати до уваги наступне:

формат, підходящий для портативних пристроїв: зараз телефон супроводжує людину практично всюди, і все більша чисельність осіб також використовує його для того, щоб здійснювати покупки і платежі. З цієї причини дуже важливо, щоб веб-сайт також можна було комфортно переглядати на мобільних пристроях – наприклад, кнопки платформи повинні бути розміщені в такий спосіб, щоб на них користувач міг легко клікати однією рукою.

цікавий контент, важливий контент: головна мета – у тому, щоб утримувати користувачів на певних сторінках веб-сайту, тому цей аспект в жодному разі не можна недооцінювати. Контент, який підійде для веб-сайту, написаний і поданий у якнайбільш доступній формі, має бути відповідного обсягу, а також у відповідному форматі (стіна тексту – головний ворог для відвідувачів порталу), з виділенням ключової інформації з використанням абзаців або маркерів.

наявність низки каналів для швидкого зв’язку з компанією: чи то живий чат, чи то звичайна контактна форма – різні опції гарантують, що користувачі веб-сайту матимуть зв’язок з компанією і завжди зможуть скерувати запит у випадку виникнення якихось сумнівів. Соцмережі теж можуть бути подібною платформою – месенджер Facebook або питання в акаунті Instagram. Лінки на ці платформи завжди мають бути чітко помітними на сайті.

Підсумок

Отож, юзабіліті веб-сайту складається з усього того, що сприятиме покращенню користувацького досвіду. Передусім, платформа повинна ефективно завантажуватися. Відвідувач має легко на ній орієнтуватися. Також портал повинен мати зручно розміщені кнопки, інтуїтивний дизайн і не перевантажений різнотипними елементами.

Контент на веб-сайті завжди є орієнтованим на певну групу користувачів і містить важливу з їх точки зору інформацію, виділяючи ключові дані.

Крім того, важлива наявність різних каналів зв’язку з компанією, які будуть добре видними кожному користувачу. Великим плюсом є також зручний для портативних девайсів формат, який дає змогу переглядати платформу в будь-який час доби і в будь-якій локації.

Коментарі